AŞI NEDİR VE YARARLARI?

Aşı bir biyolojik üründür; insan ya da hayvanlarda hastalığa yol açma eğiliminde olan virüs, bakteri gibi mikropların hastalığa dönüştürmesini ortadan kaldırır veya toksinlerin etkilerini kaldırmaya yarar. Aşı toplu bağışıklık geliştirme ve ölümlerin önünde geçme hususunda önemlidir.

Aşı hastalık sonrası tedavisi için değil önlenmesi için geliştirilen bir koruma kalkanıdır. Verilen ilaç sayesinde vücut mikrop ya da toksinleri tanır bu sayede bağışıklık oluşturur. Kişi ya da hayvanlar bu sayede bundan sonraki yaşamları boyunca karşılaşacakları hastalık etkenlerinden etkilenmez.

Görüldüğü gibi aşı insanlarda olduğu gibi patili dostlarımız için de önem taşımaktadır. Birlikte daha sağlıklı ve mutlu bir hayat için rutin, gerekli aşıları öğrenmemizde fayda vardır. Bunu için düzenli olarak ziyaret ettiğiniz veteriner hekiminizin yönlendirmelerini takip etmek hayatidir.

AŞI UYGULAMASI NASIL YAPILIR?

Aşı uygulamaları veteriner hekiminizin aksini önermediği taktirde en az 6. Haftasını doldurmuş dostlarımız için uygulanır.

Aşılar için evcil hayvanlarımızın öncesinde hazırlanması önemlidir. Bu hazırlıktan kastımız tüm iç ve dış parazit tedavilerinin yapılması önemlidir.

Aşı programı, hekim muayenesinin sonrasında belirlenir. Genel kabul edilmiş aşılar olsa da uygunluk ve gerekliliğini yine hekiminiz karar verecektir.

Aynı zamanda anne sütü almayan, aşı programını engelleyici sorunları olan kedi ve köpekler için 6. haftadan küçüklerse bağışıklık güçlendirici tedaviler uygulanabilir.

KÖPEKLERDE AŞI PROGRAMI:

Yavru köpeklerde aşı 6. Haftaları itibari ile başlamaktadır. Bu PUPPY DP ile başlar. 1. KARMA aşısı ise 8. Haftalarında yapılır. 16.haftalarına kadar 2 ila 4 hafta arasında bir uygulanır.

1.yaşına geldiklerinde ise bir doz DHPPi karma aşısı uygulanır. Bu program paralelinde aşılanan bir köpekte DHPPi için 3 yıllık bir koruyuculuktan bahsedilebilir.

CORONA, BRONCHINE, LYME, TETANOZ, MANTAR gibi diğer aşılar yaş grubundan bağımsız olarak 2 – 4 hafta aralıklarla 2 doz halinde uygulanır. Bu aşılar yıllık olarak tekrar edilir.

Kuduz aşısı ise kedilerde de olduğu gibi köpeklerde tek doz olarak 16. Haftadan sonra uygulanır. Köpek, barınak ya da çiftliklerden alındıysa bu, kuduz için yüksek bir risk oluşturma ihtimalini doğuracağından 4-6.haftalarında başlanarak 20. Haftaya kadar devam ettirilir. Süreç 2 haftada bir şeklindedir.

KEDİLERDE AŞI PROGRAMI:

Kedi karma aşıları 16. Haftalarını doldurana kadar 2- 4 hafta aralıklarıyla uygulanır. Son doz 4. Aylarında yapılır daha sonra yıllık olarak tekrarlanır.

LÖSEMİ aşısı, programın ilk aşamasında 2-4 hafta aralıklarla 2 doz eklinde uygulanır. Daha sonra 2-3 yılda bir tek doz şeklinde uygulanır.

7/24 AÇIK FOÇA VETERİNER KLİNİĞİ

Foça Veteriner - AŞI TAKİBİ

FOÇA VETERİNER

KAFKAS 7/24 VETERİNER KLİNİĞİ VE PET ÜRÜNLERİ

Evcil dostlarınız güvenli ellerde, işinde uzman profesyonellerimizle tanışın.

İletişime Geç 0553 330 03 12