Kedi Karma Aşı Sahteciliği

Aşıların insan sağlığında olduğu kadar hayvan dostlarımızın sağlığı için de büyük önem taşıdığını biliyoruz.

Aşılar, bir hastalığı ortaya çıkmadan önce riskini ve tahrip ediciliğini ortadan kaldırmaya yönelik bağışıklama sistemleridir. Kedi ve köpek dostlarımız için gerekli aşı takvimini Foça Kafkas Veteriner Kliniği hizmetler bölümünden https://www.focavet.com/hizmet/asi-takibi okuyabilirsiniz. En önemlisi ise işinde uzman hekimlerimizle iletişime geçip sizlere özel aşı takvimini oluşturmalısınız.

Aşıların hepsi kendi içinde bir görev oynarken karma aşı kediler için oldukça önemlidir. Birçok hastalığa karşı direnç geliştirmesi ve korunması için bu aşının yaptırılması gerekmektedir. Aksi halde bağışıklığın zayıfladığı ya da düştüğü noktada hastalığa yakalanma kaçınılmaz hale gelir. Özellikle yavru kedilerde viral hastalıkların görülmesi oldukça yüksektir. Bu durumları ortadan kaldırabildiğimiz senaryo ise kedi karma aşısının yapılmasıdır.

Geçtiğimiz yol itibari ile pandeminin de etkisi ile aşı stokları ve tedariğinde ciddi sorunlarla karşılaşılmaya başlanmıştır. Yetkililer bunun koronaviris aşısının üretiminin artması sebebiyle olduğunu ifade etmekteler. Yaşanan bu gecikme hem hiç aşılanmamış hem de aşı zamanı gelmiş kedi sahipleri için büyük bir endişe yaratmaktadır.

Sahte Aşıyı Nasıl Anlarım?

Veteriner hekimler olarak, kedi karma aşısının eksikliği bu kadar fazla iken sahte aşı haberlerinin gelmesini üzülerek takip ettik. Sahte aşılar, sanki ellerinde stok varmış gibi sahte seri numaraları ile piyasaya sürülmüşlerdir.

Resmi sitede yayınlanan bildiriyi linkten okuyabilirsiniz.

Aşının sahte oluşunu hekiminizin seri numaralarını kontrol ederek anlaması beklenir.

Kedinize yapılan aşının sahte olduğuna dair şüpheniz aşı yapıldıktan sonra oluştuysa bu durumda ilk önce hekiminizi aramanızı öneririz.

Önemli bir uyarıda bulunmak isteriz, veteriner hekimlerinizin aşıların etiketlerini her zaman kedinizin karnesine yapıştırdığından emin olunuz.

Sahte Aşı Kedime Zarar Verdi mi?

Sahte karma aşıların içinde biyolojik madde olduğu düşünülmemekte. Ancak aşının uygulandığı bölgenin takibi önemlidir. Bölgede şişlik ya da sertlik fark etmeniz durumunda vakit kaybetmeden hekiminize danışmalısınız.

Foça Kafkas Veteriner Kliniği olarak bu sahteciliğin bir an önce önüne geçilmesini istiyoruz. Bu durumdan umarız kedi dostlarımız başta olmak üzere hekim arkadaşlarımız da zarar almadan atlatır.