Kedi İç Dış Parazit Aşıları Ne Zaman yapılır ?

Kediler halk dilindeki tabiri ile 9 canlı değildirler. Sağlıklı bir hayat sürdürebilmeleri için var olan imkanlarımız ile onlara sahip çıkmalıyız. Kedilerimizin sağlığı ve huzurlu bir hayat yaşayabilmeleri için aşılarının doğru zamanda yapılması önemli bir etkendir. Aşılar pet dostlarınızın bakterilerin veya virüslerin sebep olduğu hastalıklardan muhafaze eder. Ayrıca immün sisteminin güçlü olmasını sağlar.

Kedinizin yaşı kaç olursa olsun, veteriner hekiminizde hangi zamanda hangi aşıların yapılmasını ve hangi zaman aralıklarında bunların yapılması konusunda bilgi almanız gerekmektedir.

KEDİ PARAZİT AŞISI İÇİN FARKLI BİR YÖNTEM VAR MIDIR?

Kedilerde parazit sorunu sadece iğne ile çözülmemektedir. Kedilerde enseye damla damlatarak da kedinizin iç ve dış parazit sorunlarına çözüm bulabilirsiniz.Kedinizin ense bölgesine, kendini yalayamayacağı bir bölgeye yapılması gerekmektedir.Aksi takdirde farklı sağlık sorunlarına sebep olacak etkiler gösterebilmektedir.

Kedilere yapılacak olan parazit aşısı kalça bölgesinden yapılmaktadır.

Parazit Aşılarının Uygulama Sıklığı

Aşılama takvimi kedinizin alışkanlarına, yaşam stiline göre yapılmaktadır. Genelde süre olarak 3 ayda bir yapılmaktadır. Fakat kediniz düzenli olarak dışarı çıkıyorsa bu süre genelde 2 ayda bir yapılması uygun görülür. Kedi için uygulanacak aşı hangisi olursa olsun kesinlikle veteriner gözetiminde ve onayında yapılması gerektiği kesinlikle göz ardı edilmemelidir.

Kedide parazit aşısı yan etkileri nelerdir;

• İştahtsızlık
  • İstifra