Kedi Gribi Nedir?

Kış mevsiminde havaların soğumasıyla birlikte nezle ve grip mevsimi de başlamış olur. Bu hastalık dönemi insanoğlu için ne kadar yaygın ise hayvan arkadaşlarımız için de geçerlidir. Özellikle kedilerde grip ve nezleye sıklıkla rastlanır. Evcil dostlarımıza bu dönemde yoğun bir ilgi ve alaka göstermeli, onları yalnız bırakmamamız gerekir. Kedilerimizin bakıma en çok ihtiyaç duyacağı bu grip döneminde bu hastalığı olabildiğince erken fark ederek müdahalede bulunmamız, uzman bir yardım almamız gerekir. Kedi gribi olarak bilinen hastalık, genellikle iki virüs türünden biri veya zaman zaman belirli bakteriler nedeniyle oluşur. Kedi gribine karşı ortak kullanımda etkili antiviral ilaçların olmaması bu hastalığın önlenmesi ve tedavi sürecinin doğru yürütülmesinin önemini arttırır. Özellikle yavru kedilerin doğumundan sonraki birkaç ayda bağışıklık sistemleri yeterince güçlü olmadığı için hastalanmaları daha olasıdır.

Kedi gribi, burun akıntısı, eklem ve boğaz ağrısı gibi  insanlarda görülen gribi andırsa da ne yazık ki kedilerin bünyesi bu hastalığı insanların atlattığı gibi atlatmayabilir. Bu nedenle veteriner kontrolü ile birlikte profesyonel yardım alınmalıdır.

Kedi Gribi bulaşıcı mıdır?

Kedi gribi, insanlardaki grip gibi çok bulaşıcıdır. Enfekte kedilerden gelen hapşırıklar ile virüs etrafa yayılır. Bu nedenle başka bir kedinin enfekte olması için doğrudan temas her zaman gerekli değildir. Kedi gribine yakalanmış olan kedinizin günlük kullandığı yatağını, mama ve kaplarını, kum kaplarını virüslerden arındırmak için düzenli olarak dezenfekte etmeniz gerekir. Kedinizin temizliğini de kişisel bakımını da aksatmayarak onu temiz tutabilirsiniz. Aynı zamanda enfekte olmuş evcil hayvanları diğerlerinden uzak bir şekilde izole etmeniz gerekir.

Kedi Gribi belirtileri ve tedavisi nedir?

Kedi gribinin belirtileri insanların grip olduğunda gösterdiği belirtilere oldukça benzerdir. Her kedide farklı bir semptoma rastlanabilir. Belirtiler ne kadar hafif olursa olsun kedinizin grip döneminde yoğun bir ilgiye ve bakıma ihtiyacı olacaktır. Kedinizin grip olduğundan şüpheleniyorsanız aşağıdaki semptomları kontrol edebilirsiniz.

• Hapşırma ve bazen öksürme: (Bu, hastalığın yayılmasının ana yoludur.)
  • Burun akıntısı
  • Sinüzit
  • Salya akıntısı
  • Göz sulanması ve kızarıklık
  • Nefes almada zorluk veya sesli-gürültülü nefes alma
  • Davranış değişikliği
  • İştah kaybı
  • Yüksek vücut ısısı ( ateş)
  • Ciddi durumlarda gözde ülserler

Kedinizin nezle olduğundan şüphe duyuyorsanız onu vakit kaybetmeden muayene ettirmelisiniz. Zira kedi nezlesi erken teşhis edilirse kolaylıkla tedavisi gerçekleştirilebilen bir rahatsızlıktır. Kediniz için en doğru tedavi yöntemini öğrenmek için veterinerinize başvurmanız gerekir. Zira emin olmadan kullanacağınız ilaçlar kediniz için toksik özellikler gösterebilir. Yani hastalanan kediniz için veteriner tavsiyesi olmadan herhangi bir ilaç kullanmanız doğru olmaz.